1. 15’ kwadrans wychowawczy – codzienna rozmowa z wychowawcą.
2.Nauczanie zintegrowane, zgodnie z podstawą programową, składa się edukacja polonistyczna, matematyczna, muzyczna, plastyczna, społeczna, przyrodnicza oraz informatyczna.
3.Glottodydaktyka to edukacja językowa dzieci, której celem jest dobre przygotowanie ich do nauki czytania i pisania, uczenie właściwej techniki płynnego czytania ze zrozumieniem i pisania, kształtowanie nawyków czytelniczych i świadomości ortograficznej.
4.Język angielski: ważny ze względu na jego uniwersalność we współczesnym świecie.
5.Język hiszpański: ważny ze względu na jego powszechność na świecie:
6.Gry zespołowe na powietrzu: codzienny, czterdziestominutowy element zajęć szkolnych, który pozwala zaspokoić potrzebę ruchu, jak również potrzebę uczenia się interakcji społecznych.
7.Psychomotoryka – zajęcia wspierające zarówno rozwój percepcji jak i ruchu. Jest to „poruszanie ciała, duszy i uczuć ze szczyptą edukacji”.
8.Szkoła mówców: zajęcia z elementami retoryki, kształtujące zdolność do poprawnego wysławiania się oraz wyrażania swoich myśli w sposób jasny i przekonujący.
9.Rytmika – zajęcia muzyczne rozwijające koordynację ruchowo-wzrokową z wykorzystaniem gry na instrumentach perkusyjnych (program autorski).
Ponadto:
Kółko szachowe
Gra w szachy sprzyja wszechstronnemu rozwojowi ucznia. Stwarza możliwości
wykazania inicjatywy, kształci wyobraźnię przestrzenną, ćwiczy pamięć, uwagę,
koncentrację, a przede wszystkim inicjuje sytuacje wymagające abstrakcyjnego i
logicznego myślenia. Gra w szachy wpływa dodatnio na zwiększenie aktywności
umysłowej ucznia, przyczynia się do rozwoju inteligencji. Szachy kształcą te
cechy charakteru, które prowadzą do zwycięstwa nie tylko na zawodach sportowych
ale i w życiu. Wyrabiają umiejętność panowania nad sobą, uczą wytrwałości,
poczucia odpowiedzialności za własne decyzje, odwagę. Uczą myśleć obiektywnie i
nie lekceważyć żadnego przeciwnika. Nauka gry w szachy wpłynie na lepszy rozwój
logicznego myślenia uczniów, a przez to ułatwi rozumienie treści
matematycznych.
Szkoła mówców
Prawidłowy rozwój mowy jest podstawą uczenia się. Na zajęciach szkoły mówców skupiamy się na kształceniu zdolności pięknego wysławiania się oraz wyrażania swoich myśli w sposób jasny i przekonujący. Szkoła mówców ma na celu przygotować ucznia do zabierania głosu na forum publicznym jak również do wykształcenia umiejętności odbioru, interpretacji oraz tworzenia różnorakich tekstów. W czasie zajęć, oprócz ćwiczeń usprawniających aparat mowy i prawidłową wymowę, chłopcy uczą się sztuki prezentacji, wcielania się w różne role, oswajają się z niełatwą sztuką wystąpień publicznych.
Kółko techniczne
Głównym celem kółka jest rozwijanie wyobraźni przestrzennej oraz myślenia
technicznego. Zajęcia uczą planowania działań, tworzenia odpowiednich rozwiązań
oraz sprawnego ich realizowania.
Podczas zajęć chłopcy uczą się także twórczego myślenia, rozwijają
swoje zainteresowania, uczą się odpowiednich postaw wobec pracy na
zajęciach – rzetelności, wytrwałości, cierpliwości, współpracy w grupie,
dyscypliny. Uczniowie poznają różne techniki budowy i rodzaje materiałów.
Tematyka zajęć jest związana z porami roku, świętami i innymi
uroczystościami. Wykorzystywane techniki pracy dostosowywane są do
indywidualnych możliwości ucznia.
LEGO konstruktor
Zajęcia z klockami LEGO kształcą wyobraźnię przyszłych inżynierów. Uczą
ponadto cierpliwości w realizacji zamierzeń, dokładności i precyzji podczas
pracy z instrukcją, rozwijają wyobraźnię, sprawność manualną, koordynację
wzrokowo-ruchową.
Basen
Zajęcia na pływalni w naszej szkole to nie tylko zabawa i ćwiczenie sprawności
fizycznej. Chłopcy przed każdymi zajęciami stawiają sobie ambitne cele i czynią
postanowienia, w jaki sposób mogą doskonalić swoje umiejętności oraz
przełamywać własne słabości.
Chór
Wbrew powszechnym stereotypom, że śpiew jest domeną dziewcząt, chłopcy z naszej
szkoły doskonale radzą sobie we wspólnym śpiewaniu repertuaru klasycznego przy
akompaniamencie naszego dyrygenta. Chłopcy docenić mogą własny trud wkładany w
pracę nad właściwym odbiorem i odtworzeniem utworu muzycznego.
Kółko plastyczne
Szkoła jako jeden z nadrzędnych celów swojego działania stawia sobie za zadanie wykształcenie człowieka wszechstronnego, któremu należy stworzyć warunki do wielopłaszczyznowego rozwoju jego zainteresowań i uzdolnień. Zajęcia plastyczne kształtują ucznia na świadomego odbiorce oraz twórcze sztuki. Zapoznają uczniów z różnymi technikami plastycznymi, rozwijają ich zainteresowania i zamiłowania plastyczne, uczą planowania swojej pracy, właściwego stosowania i oszczędnego gospodarowanie materiałami. Prace wykonywane są różnymi technikami np. akwarela, pastele, origami, a także przy użyciu plasteliny, papier ozdobny, glina, masa solna.
aaa